Sunday, July 3, 2011

on driving

dalam perjalanan. ke bandar mungkin. aku tak ingat. di depan, ada sebuah van warna putih dipandu perlahan. 50-60km/j. bapak is the man behind the wheel. mood; separa sabar. aku dengan beradik lain sedang sibuk headbanging lagu Beggin-Madcon. bapak cuba overtake van di depan, tapi ada kereta dari lane bertentangan. cancel. bapak cuba lagi. kali ni siap main-main minyak. sambil pandang slack kat driver van.

"patotla lembab. warna rambut dah sama dengan warna van pun nak driving lagi."

3 comments:

intan.maisarah said...

abah aku pun macam tu
jadi orang lain bila driving

ghost said...

bawa terlalu perlahan dan terlalu berhati-hati pun kadang jadi penyebab kemalangan..dah tua tuh resign jer dari drive..takut mata dah tak berapa nak nampak.

pemerintah kuku besi said...

intan.maisarah :
bapak aku lain. kalau dia berhemah bila memandu tu sama ada aku dalam mimpi atau dia menang loteri. bhahahaha!


ghost writer :
aku akan cuba beri cadangan kepada anak-anak sekalian untuk menyediakan driver kepada bapa-bapa yang kian uzur. precaution harus diambil ye dak?