Monday, July 14, 2014

Retirement

Bapak aku approaching his retirement period. Dan sebagaimana mitos "mid life crisis", aku rasa itulah yang bapak aku sedang hadapi sekarang ni.

Bapak aku decided to quit his job, a year before his retirement period, sebab dia dah tak larat. Almost 20 years spending his time on the road, travelling to north, south, west Peninsular, aku rasa mungkin itu keputusan terbaik untuk dia. Tambahan pula, bapak aku ada batu karang.

He gave up 2 accounts of his ASB savings, cut off his postpaid plan dan masih mencari-cari kerja yang sesuai dengan dia. Bapak cakap, dia ada savings untuk adik-adik aku sekolah dan aku tak perlu risau pasal education fees adik-adik aku.

Aku sedih. Sebab aku tak mampu cakap kat dia. "It's okay, you don't need to work. Kakak ada."

At one point, aku rasa aku ni umpama "ada tak lebih, takde tak kurang". Setiap kali aku tengok muka aku kt cermin, aku rasa macam nak tumbuk diri sendiri.

.

1 comment:

catherine- said...

relaks la kakak.
bapak dah bersedia mental fizikal.
doakan yg terbaik untuk bapak.


miss u adik <3